سامینا بهترین تولید کننده صابون های طبیعی

روتین پوستی چیست و چطور روتین پوستی بگیریم؟

بازدید: 113 بازدید
روتین پوست

روتین پوستی چیست و چطور روتین پوستی بگیریم؟

به طور کلی روتین پوستی به مجموع مراقبت های پوستی می گویند که به صورت متداوم انجام می شود که می تواند با افزایش سن، شرایط اقلیمی، تغییرات فصل و حتی شرایط بدنی متفاوت در سنین مختلف فرق کند بنابراین پیشنهاد داده می شود با توجه به نوع پوست و شرایط جغرافیایی منطقه ای که زندگی می کنید یک سری محصولات لازم برای مراقبت پوست خودتان انتخاب کنید و به صورت متداوم و منظم از آنها استفاده کنید. تا جلوی پیری زودرس پوستتان را بگیرید تا به مرور زمان بسیاری از مشکلات پوست شما را برطرف کند و پوستتان را به سمت پوست معمولی و متعادل از نظر میزان چربی سطح پوست ببرد.

 

این نکته مهم از یادمان نرود که مهم ترین مساله راه اندازی یک روتین پوستی شناخت نوع پوست است. شما بر اساس نوع پوست خودتان دفعات شستشو در طول شبانه روز و استفاده از محصولات لازم را می توانید انتخاب کنید.

مراحل روتین پوستی روزانه (روز و شب) و هفتگی

روتین مراقبت از پوست به طور کلی از سه مرحله اصلی پاک کردن پوست، مرطوب کردن پوست و استفاده از ضدآفتاب تشکیل شده است. اگر به دنبال داشتن پوستی سالم هستید به هیچ عنوان نباید این مراحل را نادیده بگیرید. موارد دیگر در روتین های پوست اغلب روی درمان و یا جلوگیری از مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه و یا خشکی بیش از اندازه پوست توجه می کنند و انجام آنها به سلامت بیشتر پوست کمک می کند و اختیاری است.

یادتان باشد داشتن یک روتین ساده کمک می کند راحت تر مجموعه مراقبت پوستی منظم و متداومی را در پیش بگیرید. مگر اینکه پوستتان خیلی خشک باشد که نیاز باشد اسکراب هم به روتین اضافه کنید. یا برای مثال برای رفع کم آبی و شادابی بیشتر پوست از ماسک های آبرسان هم استفاده کنید. بنابراین سعی کنید یک روتین ساده برای خودتان راه بیاندازید و آنرا  منظم انجام دهید تا با نتیجه فوق العاده آن بر روی شادابی و سلامت پوستتان آشنا بشوید.

آموزش راه انداختن روتین مراقبت پوست روزانه و هفتگی

اگر تازه کار هستید خیلی به خودتان سخت نگیرید و بیخیال روتین های چند مرحله ای سنگین شوید و  ترتیب مراقبت پوستی خودتان را به سه مرحله اصلی پاک کننده، مرطوب کننده و ضدآفتاب به صورت روزانه و هفتگی خلاصه کنید و قطعا با تداوم آن به نتایج قابل قبولی خواهید رسید مگر مشکل خاصی مثل پوسته پوسته شدن صورتتان و یا چربی بیش اندازه یا لک و یا جوش باشد که در این صورت نیاز است مراحل دیگری مثل اسکراب کردن، ماسک زدن را به مجموعه مراقبت پوستتان اضافه کنید.

نوبتی هم باشد نوبت آموزش مراحل اصلی و کمکی روتین مراقبت پوستی است پس با هم روتین پوست را یاد می گیریم.

مرحله اول: پاک کننده

گام اول: شستشو پوست

اولین گام در روتین پوستی شستن صورت با یک شوینده مناسب پوستتان است شاید باورتان نشود اما اگر صورتتان را مرتب نشورید و از بهترین کرم ها و ضدافتاب ها استفاده کنید هیچ پیشرفتی در داشتن پوست سالم و شاداب نخواهید داشت بنابراین شستن صورت یکی از مهم ترین مراحل داشتن روتین پوستی هست. افراد با انواع پوست ها می توانند یک بار در صبح و یک بار در شب صورتشان را بشویند فقط اینکه انتخاب نوع شوینده را باید با دقت و مناسب پوستتان انجام بدهید تا چربی طبیعی پوست حفظ شود.

مجموعه سامینا صابون های طبیعی که برای انواع پوست ها مناسب است را معرفی می کند چرا که صابون های طبیعی که با روش کلدپروسس تولید می شوند فقط با روغن های و کره های گیاهی و رنگ های طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان ساخته شدند و چون گلیسیرین طبیعی دارند مانع از خشکی پوست شده و پوست را بسیار نرم می کنند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با صابون های طبیعی سامینا مقاله چرا صابون گیاهی را مطالعه کنید.

متخصصان پوست پیشنهاد می دهند افراد با پوست چرب صورتشان را دوی مرتبه یک بار در شب و یک بار در روز بشویند و افراد با پوست خشک و معمولی یک بار صبح و یا شب می توانند پوست را بشویند. صابون های طبیعی سامینا چون از روغن تشکیل شدند و گلیسیرین طبیعی دارند پوست را خشک نمی کنند بنابراین حتی افراد با پوست خشک و معمولی اگر مجبور شوند می توانند تا دو بار در روز هم استفاده شوند.

 

گام دوم : تونر پوست

تونر هایی که در دنیا ساخته می شود با سه هدف اصلی پاک کنندگی عمقی منافذ پوست، ضدعفونی کننده پوست و تنظیم PH پوست اند که بهتر است بعد از استفاده از شوینده ها مورد استفاده قرار  بگیرند. دقت کنید تونر یه محصولی است که روی سطح پوست می مانند بنابراین باید فاقد الکل باشد اغلب تونر هایی که در بازار داخلی کشور تولید می شوند حاوی الکل اند.

ما در این قسمت نحوه ساخت چند تونر طبیعی برای پوست های خشک و حساس و چرب و پوست معمولی و مختلط را آموزش میدیم که بتوانید برای خودتان بسازید تا هم PH پوست صورت را تنظیم کند و هم منافذ پوست را عمقی پاک کند. برای استفاده از تونر ها می توانید از پنبه استفاده کنید به این صورت که پنبه را به تونر مورد نظرتون آغشته کنید و سپس به آرامی روی سطح پوستتان بکشید.

 

آموزش ساخت تونر برای پوست خشک و حساس:

برای ساختن 30 میل تونر مناسب پوست خشک و حساس نیاز به ترکیبات زیر می باشد:

عرق کیالک 10 میل

عرق نسترن 10 میل

عرق بید  5 میل

آب دیونیزه  5 میل

آموزش ساخت تونر برای پوست چرب و یا چرب وجوش دار:

عرق نعنا فلفلی 5 میل

عرق باباآدم 5 میل

عرق آویشن 5 میل

عرق کاسنی 10 میل

آب دیونیزه 5 میل

آموزش ساخت تونر برای پوست معمولی و مختلط:

عرق نعنا فلفلی 5 میل

عرق بهارنارنج 10 میل

عرق شاهتره 5 میل

عرق چنار 5 میل

آب دیونیزه 5 میل

 

مرحله دوم مرطوب کردن پوست

گام اول استفاده از کرم مخصوص دور چشم:

پوست دور چشم بسیار نازک تر از پوست سایر قسمت های صورت است بنابراین پیشنهاد داده می شود بعد از سن 25 سالگی از یک آبرسان طبیعی مناسب پوست نازک دور چشم استفاده کنید. دقت کنید کرم های طبیعی مناسب دور چشم فاقد هرگونه اسانس و رایحه و مواد قوی بوده و صرفا برای مرطوب کنندگی و جلوگیری از ایجاد چین های دور چشم پیشنهاد داده می شود. سامینا کرم دور چشم طبیعی حاوی روغن گلرنگ را پیشنهاد می دهد چون که کاملا طبیعی بوده و فاقد هرگونه نگه دارنده و پارابنی می باشد و هیچ عوارضی ندارد.

 

کرم دور چشم سامینا

 

گام دوم استفاده از کرم آبرسان مخصوص صورت:

مسئولیت تولید چربی سطح پوست بر عهده غده های سباسه پوست است این غده ها در تمامی روزنه های پوست قرار دارند و زمانی که چربی پوست کم می شود به طور اتوماتیک شروع به تولید چربی کرده و زمانی که پوست چرب می شود این فرایند تولید چربی کاهش پیدا می کند. زمانی که شما پوستتان را چه در صبح و چه در شب قبل از خواب می شویید باید به این نکته توجه کنید که اگر چربی پوست کم شده حتما از یک کرم آبرسان مناسب پوستتان استفاده کنید تا میزان چربی متعادلی روی سطح پوست به وجود بیاید.

 

 استفاده از کرم آبرسان کمک می کند پوست کم آب و یا دهیدراته نشود به ویژه افراد با پوست خشک و حساس به شدت پیشنهاد داده می شود از کرم­های آبرسان طبیعی که کمتر مواد شیمیایی دارند استفاده کنند تا چربی پوست تنظیم شود و دچار چین و چروک و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست نشوند. استفاده از کرم های آبرسان کمک می کند سایر محصولات پوستی به خوبی روی سطح پوست جذب شوند بنابراین این مرحله از روتین پوست را فراموش نکنید.

سامینا با استفاده از روغن های طبیعی مثل بادام شیرین و البته رایحه طبیعی گل ها کرم آبرسان صورت طبیعی بدون مواد نگه دارنده و پارابن ها تولید می کند که برای انواع پوست ها به ویژه پوست خشک و حساس و معمولی پیشنهاد داده می شود.

 

گام سوم و مرحله آخر استفاده از ضد آفتاب در روز

یکی از مهم ترین قسمت ها در روتین و مراقبت پوستی روز استفاده از ضد آفتاب است. اگر بیش از اندازه در معرض اشعه خورشید قرار بگیرید و از ضدافتاب های مناسب پوستتان استفاده نکنید پوستتان آسیب خواهد دید استفاده از ضدآفتاب مثل یک سد دفاعی برای جلوگیری از آسیب اشعه های خطرناک خورشید است. مناسب ترین ضدآفتاب پوست که سامینا پیشنهاد می دهد ضدافتاب با حداقل SPF بیش از 50 درصد و بی رنگ است که لازم است یک ربع قبل از خارج شدن از منزل به میزان قد انگشت سبابه دست برای گردی صورت استفاده شود.

 

مراحل روتین هفتگی

سلول های لایه سطحی پوست (اپی درم) در افراد بالغ بعد از 28 روز می میرند و روی سطح پوست انباشته می شوند و سلول های جوان تر ساخته می شوند به طور کلی پیشنهاد می دهد افراد با پوست های چرب نیاز به پاک سازی سلول های مرده پوست دارند برای این کار با استفاده از اسکراب کردن به صورت هفتگی این لایه های مرده پوست به طور فیزیکی از روی سطح پوست حذف می شوند.

گام اول و دوم پاک سازی پوست هفتگی

افراد با پوست­های خشک که بعد از شستشو با پوسته پوسته شدن پوستشان مواجه می شوند، نیاز به پاکسازی لایه های سطحی پوست دارند بنابراین اسکراب کردن برای این افراد هم برای رسیدن مواد مغذی کرم به سلول های زنده پوست لازم و ضروری می باشد.

استفاده هم زمان از پد مخصوص صورت سامینا به همراه یک صابون سامینا مناسب صورتتان می تواند به شما کمک کند تا گام اول و دوم روتین هفتگی را به راحتی انجام بدهید.

پد مخصوص صورت لوفا

 

گام سوم استفاده از ماسک ها

افراد با پوست خشک و کم آب و لک دار می توانند از ماسک آبرسان سامینا که کاملا طبیعی بوده استفاده کنند.

ماسک ابرسان

 

همچنین افراد با پوست چرب و جوش دار می توانند از ماسک خاک سامینا استفاده کنند که علاوه بر کنترل چربی باعث کنترل جوش ها هم می شود.

ماسک خاک سامینا

 

مابقی مراحل روتین هفتگی مطابق گام های روتین روزانه استفاده از تونر، کرم دور چشم و آبرسان بوده و اگر تمایل دارید از خانه خارج شوید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید ضدافتاب هم فراموش نشود.

دقت کنید داشتن روتین برای سلامت پوست فقط برای خانم ها نبوده و برای آقایان هم بسیار اهمیت دارد دقت کنید بعد از سن بلوغ داشتن روتین یا مجموعه مراقبت پوستی پیشنهاد داده می شود قبل از اینکه پوست دچار مشکلات مثل جوش و آکنه و چین و …. شود.

در این مقاله سعی شد یک روتین ساده و سالم برای استفاده از محصولات طبیعی پیشنهاد شود اگر سوالی برایتان پیش آمده پیام بگذارید تا پاسخ داده شود.

 

نویسنده: مینا تاج آبادی

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
مینا هستم، 35 ساله، عاشق تولید محصولات طبیعی برای پوست و مو و البته در دنیای محتوانویسی در این حوزه آموخته های خودم را با شما به اشتراک میزارم و با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدید هم هستم. خوشحالم و افتخار می کنم در این دنیای اینترنت و در کنار شما، شرایطی فراهم شده که هر روز ارتقاء در مسیر شغلی مورد علاقه ام را با تمام وجود احساس می کنم.
نوشته های مرتبط

6 پاسخ به “روتین پوستی چیست و چطور روتین پوستی بگیریم؟”

    1. این به خاطر خشکی پوست هست مجموعه مراقبت پوست داشته باشید صورت ابرسانی بشه از خشکی درمیاد و کمتر چین میوفته و کلا روند پیری پوست به تاخیر میوفته.

    2. اگر روی صورت بعد شستشو احساس کشیدگی می کنید و پوسته پوسته میشه هفته ای یک بار نیاز به اسکراب با پد مخصوص صورت دارید که تو لیست محصولات جانبی فروشگاه هست میتونید بگیرید نحوه استفاده هم کامل توضیح داده شده.

    1. سلام عزیزم
      میشه صابون بابونه و اسطوخودوس بگیرید و یا ترکیب بابونه و اسطوخودوس با زعفران استفاده کنید روند خشکی پوست زودتر درمان می کنه. روزی یک بار شستشو کافیه اگه بابونه گرفتید روزی یک بار بابونه اگر دو تا صابون گرفتید یک روز بابونه و روز بعدی زعفران. بعد شستشو کرم ابرسان بگیر و استفاده کنید. ضدافتاب هم جز واجبات حداقل روتین پوستی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.